hier gaat het belogue natuurlijk ook om

hier gaat het belogue natuurlijk ook om
de drachme van Cleopatra

Eén veelzeggende foto als offergave voor verstand

  • Het moge toch iedereen die dit bericht en zijn geattacheerde beeld van Vincent Coster onder ogen krijgt overduidelijk zijn dat de stijl van weergeven van deze oorspronkelijk in kleurloze steen die sterk aan sunlight zeep doet denken uitgehouwen portretbuste van Coster die zich zo’n buitengewone uitgave in 1608 wel kon permitteren als wij – volgelingen van de gedachte dat indien God vreemde kostgangers geeft ook aan mijn leven als mens en cherub eens zo’n einde komt – evenzogoed aan tijd en ruimte zijn gebonden hetgeen zo zijn gevolgtrekkingen vanzelf met zich mee brengt – ik weet veel af van het leven van de mensen in het algemeen en hoewel de realiteit mij dikwijls bleef bespaard heb ik er tevens kennis van genomen dat er aan het bestaan van mensen van die schaduwzijden zitten waar wij niet gemakkelijk omheen kunnen -  en zoals ik die jullie ben gezonden dat aspect van alle leven heeft opgemerkt en daaraan ontleend zekere inzichten en principiële stellingnames heeft ontwikkeld vooral met betrekking tot het onderscheid tussen goed en  kwaad waar die vreemde mensen natuurlijk ook wel eens hun gedachten naar richten kom ik erop nu en hier als een vorm van interbellum in te stellen volgens mijn betrouwbare besluit de mogelijkheid te geven met mijn mening en principe bekend te raken zonder dat dit rechtstreekse consequenties hoeft te krijgen voor de regelmaat in de samenleving die op juist dit gebied dat ik aan de orde stel ontregeld is geraakt en ik doel daarmee op dat terrein van menselijk leven dat meestal nogal afstandelijk wordt genoemd de sexualiteit ||
  •  
  • De kanonikus Stefan Gardiner – staatssecretaris des konings
  •  
  • - daardoor hoop ik tegen beter weten bijna in toch een maatstaf te geven in deze zogenaamd moderne tijd van een Beau Monde die zonder veel meêlij te koesteren het mormeltje dat ik gedurende zoveel jaren opgevangen heb in mijn woning en met zoveel liefde heb bejegend weer op een bed heeft weten te krijgen met de gebruikelijke drukte opgelegd vanuit een besef dat nog te ranzig is om door mij in geschrifte te worden vermeld maar waarmee elke bekend geworden hoer van naar het schijnt het mannelijk geslacht in dit land van onbenullen en palingboeren met de kleren uit en het hoog rijzend kontje bijna als in het geweld van bovennatuurlijk zingenot kapotgemaakt voordat er sprake is van de bekende euveldaad – ik kan datgene dat ik nu slechts wil benoemen als een veile vuilheid die mij niet zo had hoeven te beklemmen als deze dat heeft gedaan – en nog steeds zijn er velen die zwijgen verklaren als instemming  op welke leugen alleen één  alternatief kan volgen dat een man als ik voor onnozel wordt gehouden omdat hij toch niet weet wat de werkelijke gang van zaken is met sommigen die ondanks dat er voor de wrede omgang met hen als reden wordt bedacht dat deze vuige daden met mijn bestaan te rechtvaardigen zijn telkens weer naar mij gedwongen worden terug te keren zodat hun levensgroot verwijt vanwege de op hen gepleegde daden van misdadig misbruik eindelijk ook op mijn bureau gedeponeerd worden zonder dat er tot nu toe bij mij een antwoord voor bestond  - het is voor mij niet onmogelijk gebleken dat ik ooit eens contact had met de opdrachtgevers tot deze schanddaden die ik niet kan verdragen noch dat ik alle ontucht van moraal verdragen kan die daardoor alom is gaan heersen als ware het kwade te doen  juist het goede na te streven -  deze chantage op het leven zelf behoort niets met mij te maken te hebben en de kennis daarvan zal ik ook nooit verdragen kunnen maar uit hoffelijkheid en verstandige verwachting voortgekomen geef op dit punt aangeland de waarschuwing dat er van mijn zijde hoewel ik het principe van de goede herder huldig wel eens daden en besluiten uit wraakzucht te verklaren in mijn spoor komen kan die ons land nog heugen zullen om nog meer naar een risico verwijzende handelingen uit te sluiten en bij de straf die ik in mijn ambt van rechter omwille van de rechtvaardigheid zal opleggen zal ik oordelen zonder aanziens des persoons en zonder rekening te houden met factoren die duiden op een menselijk trekje in de ontuchtige bedrijvigheid. Het valt op te merken dat in dit geval de daders van het misdrijf de schuld neerleggen bij de slachtoffers.

 

Verzonden vanuit Mail voor Windows 10

bgassta

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wat er wel uit moet springen

erfenis/ héritage

« Il n'y a pas des chez-nous par hasard, il n'y a que des rendez-vous. »   Paul Eluard. << niets tussen mense...

een schrijver loopt altijd achter de feiten aan