hier gaat het belogue natuurlijk ook om

hier gaat het belogue natuurlijk ook om
de drachme van Cleopatra

ik wil inhoudelijk de berichtgeving dragelijker maken - gun ons de tijd!

 
the secret garden
     Thanks to the Lord I came upon a page describing work and life of Alexander Pope about I recently wrote he has been a nineteenth century poet which I thought he is - you see: also with me this 'thought' which is that much denying the reality of the present that this word for that kind of opinion making became too annoying to be endured - but lets see this point from the bright side: this is the reason there have always been poets to give a right idea of reality and there will always be - as for my own sake I have found two lines explaining me something about my style I didn't see well about for all my life till this two gems I had discovered - it was allowed to copy them and here you are:


True wit is nature to advantage dressed,
Which oft was thought, but ne’er so well expressed.

early 18th century - Alexander Pope

in another view


Juist toen ik begon te denken dat ik aan het einde van een lang verhaal gekomen was viel mijn oog vanwege een interventie zonder specifiek doel op een handzaam artikel in the New Yorker over mijn moeder en haar bende scammers dat voldoende aan inhoud en structuur te bieden heeft om het leven weer dragelijk te maken op de zondagmorgen en de dreigende 'chaumage' - een onvertaalbaar woord dat alleen in de woorden 'contre le chaumage' voor het licht der sociale geschiedenis verschijnen wil - het hoofd te bieden ||



- 'de aandacht' - engels: 'your attention' - vormt een maatschappelijk fenomeen waarmee wij in constructieve zin verder kunnen - het bekende adagium 'andere wegen inslaan' heeft daarmee nog geen andere structuur aangenomen van voorzienbaar blijvende aard en het zij ook verre van mij daarom te vragen of ernaar te zoeken in persoonlijke zin, eerder lijkt het op zijn plaats dit adagium te verbinden met zaken die wél belangwekkend worden geacht in die persoonlijke zin die elke mens eigen is ||

n.b. het is misschien niet verkeerd te beseffen dat je als een belangrijk man wordt geacht door velen maar voor één ander dan jij bent een dierbaar mens te zijn is een ervaring die 1000 malen mooier is 

- nieuws: de als goed bevonden mens heeft zichzelf weer hervonden en voelt zich daarmee als herboren - nu zal ik verder onder de stervelingen kunnen leven,  zo spreekt hij moedig voor zich heen, de wereld is zo slecht nog niet en wie of wat mijn wereld uitmaakt dat zal ik verder ook wel kunnen inzien zonder me daar veel  zorgen over te hoeven (sic) maken 

- voor het verlichtende grapje: gisteren in de namiddag kreeg ik het visioen dat de hele Regionale Instelling voor Beschermd Wonen waar mijn allervriendelijkste bij tijd en wijle meest vijandige huisgenoot David bij verblijf houdt alle trappen van de portico ophoste en danste en uiteindelijk al dansend zich om mij heen schaarde en zich een plekje vond in mijn woon- en studeervertrek alsof het een groep bacchanten was - 'en hoe een eerlijk en oprecht net man zich dan voelt'    ===

coinage of Buur - hot stuff



spreuk: van Sint Franciscus heugt het mij dat hij mij heeft voorbereid op een bestaan waarin niet wordt gevraagd naar wat je bezit of hoe je sociaal profiel eruit ziet - dat is een wat mijn voorstel betreft hervormde zingeving aan de verheven armoede die de heilige wel ten voorbeeld stelt maar mij althans nooit heeft gepredikt - het ware de brave apostel ook geraden mij niet in te wijden in de geheimen van zijn armoede - vooral het milde karakter van mijn persoonlijkheid kon hem regelmatig boeien, zo heb ik opgemerkt ||

het aardrijk is nog lang niet geheel en al
als ontdekt te achten
- gouache in sepia -

 ؏  ؞ تغ ىچ ڛ ف  ٥ڧ أ بث ٦  ي  ٩  ٩ډ  ڦ ښ




- ik hoop dat de trouwe lezers mij vergeven willen dat ik uit respect voor de schrijver van het onder de op de kop van deze post gegeven link verschijnende ego-document - ingewikkelde zinsnede als antwoord op een vraag van  één van onze lezers naar een 'waarom der dingen' - en zijn arbeid - schrijver: David Owen -  niet overga tot een kritische bespreking van het literair product - noch op literaire merites zal ik mij wagen aan een beoordeling noch gemeten naar de waarheidsgetrouwheid van het verhaal dat erin naar voren komt - notaatje: ook internationaal wordt de Nederlandse taal ervaren als zeer waardevol t.b.v.  jurisprudente annotatie

- dhr. jhr. Clemens Georg - voor intimi: de burder -  de Buer van Heemstede haalt te bespreken onderwerpen van sociale potentie naar voren in een grotesque manifestatie van alles wat gek genoemd kan worden in de Westerse samenleving? Hoe haalde hij zich dat nu in het arme goudgejubileerde hoofd? 


lanscap bei Blomfontein


- dat het de ouderdom gegeven is de wijsheid te bezitten vormt evenwel de keerzijde voor de opmerkelijkheid van wat met de nu eens wel dan weer niet van zijn of haar verplichtingen doordrongen - lees verder in de kleine letters nà het hier bezorgde Perzisch intermezzo

- 'slamming doors' - ach, weet je, je pakt het keyboard en tikt het gedachtengoed dat ons aangaat maar een end heen en wat het de nieuwste  tweet betreft gaat Droste chocolade wél een stapje verder dan de Kwatta pastilles - wie goed zijn best doet dient te beseffen dat het bekende spreekwoord ....en je zult spinazie eten - ook voor hem een poëtische waarde heeft, waarom dat weet jij niet maar zij wel -

- doordrongen  'derde partij' te berde te brengen valt aan reeds met het oog op de vereisten voor de samenstelling van een evenwichtig samengestelde leesportefeuille bestemd voor het funderen van de bezigheden van de winteractiëngezelschappen - zoiets heet de thuiszorg, Dd, bengel dat je ook bent - met bijeengebrachte verhalen gevuld over de diverse kwalen van de ouder wordende mens waarvan het brede spectrum nu reeds door bevoegde medewerkers in de negotie - hup, Feyenoord, hoppen kan altijd nog -  af te lezen - maar het is bij al deze rederijkerstaal alsof ik mijzelf in herhaling hoor verklaren: 'ik ben een tulpenbol' door welke gedachte tijdens de zomer althans in mijn streken van aandacht ook niet zo'n groot enthousiasme meestal wordt gewekt - Montgomery Clift 4ever: zut - wat e.e.a. met de seinpost te maken heeft moet U mij beter niet om vragen -

- voor het vinden van een toepasselijk Perzisch intermezzo was deze navolgende gedachtenis zeer betekenisvol:
het is alsof ik mijn tante Marie opeens in levende lijve achter het beeldscherm met bezorgde blik een haarlok die voor mijn ogen is gevallen weg zie strijken terwijl zij al even bezorgd mij een uiteenzetting doet over de wijze waarop Sorayah nu weer naast het net gevist heeft uit de doeken doet  - en ...eh..enne...neen, bij een enneade is er weer iets anders dat wijst op een connotatie van de niet verbonden delen uit een zeshoek...

- het ligt in de rede dat ik ons team vraag deze door mij gesignaleerde weelderige manier om klachtschrift bij te houden als een uitdagende opgave voor onze jongere generaties te presenteren - voorlopig zijn jongere generaties natuurlijk beter niet te kenschetsen als de toekomstige na ons komende generaties - dat zo te stellen zou alleen tekorten in het algemeen budget waar iedereen zijn aandeel bij heeft aan nationaal welbegrepen eigen belang heeft genereren en van de al even algemeen toegankelijk gestelde getallenreeksen aan winstbecijfering
|lees verder nà het Perzisch intermezzo 

- zen-filosofie moet je proberen: a must-have for each overproductive near burn-out -

vervolg: ...elk te behalen profijt in materiële of immateriële zin afromen wat je toekomst als zelfstandig burger van Nederland natuurlijk al weer minder aantrekkelijk maakt - de opdracht zal dus wel om de grootste winst eruit te slepen als volgt samen te vatten zijn: 

.....gelardeerd met veel goede moed onze gemeenschappelijke onhollandse zaak met veel fantasie wat uit te vergroten - de moderne tijd vraagt ook in de mode dikwijls om extra stiksels op de kleding en hier en daar een bescheiden versiering - voor dergelijk conceptual art moet je nu een keer niet aan het Frederiksplein zijn.... en indien gevraagd wordt in termen als: waarom zoveel bombarie maken dan antwoordt een behoorlijk jongmens die bewijst dat hij school gegaan is met deze dichtregel: 

- zodat kinderen en grijsaards lachend laten stok en spel... 

- (in de poezie heet de hierboven voorgegeven zinswending een kruisstelling)

- p.s.: wat een cultuur doorgaans met vreemdelingen moet aanvangen is een vraagstuk dat wij elders na diepgaand overleg met onze Roemeense helpdesk hopen op te lossen..

sir Charles Gray

- het kritisch bespreken van een ego-document - in dit geval engelstalig maar wat hindert dat? - laat ik gaarne over aan bevoegde medewerkers in de Geestelijke Gezondheidszorg - wat het mijn inbreng ten aanzien van de feitelijk alarmerende inhoud van de dramatische vertelling aangaat is mijn stemming ernaar voorlopig bij zo'n zaak 'extra iuris' het gebeuren te laten voor wat het is - 

- hoezo heb ik geen eigen belang...? - met de opmerking te slaken dat het een kunst en een kunde is in zo'n hele grote wereld een 'story' uit te brengen die op zijn minst mij - der dumme August Clemens - heeft kunnen boeien voor langer dan een minuut of 19 - en de ezel maar weer aan zijn taak te zetten - moet mijn bijdrage aan het succes er meen ik wel zo'n beetje opzitten - owee...



ىه د إ؄ق ټڏ ڃ٥٦٧ ؈ ؈؉؏  د ݤ ݥ ۄ۷   ۷ - ++ -*-:)   

- de schrijver bedoelt te zeggen dat hij begrip kan opbrengen voor de ontredderde staat waarin hij de lezers zou achterlaten indien hij op zijn standpunt bleef dat hij het - whatever - hierbij wil laten - alsof Sinterklaas op 4 december de sneltrein neemt richting Ostende en Knokke - hij bedient zich voor zijn zelfcorrectie van andere dan de latijnse schrifttekens - 

zie ook het zingen van de postbijdragen bij Cl4*

- voor de bijkomende schriftlezing op deze zondagmorgen verwijzen wij naar de paragraaf die gaat over het lotsgeval van Bileam de zoon van Beor en zijn ezel... ik geloof dat je daarvoor in het boek der Richteren moet zoeken ||



- het moge duidelijk zijn of aan het licht komen dat een z.g. Erbgestellter der allmähligen Prinzbisschoff von Köln sommige zaken die het moderne bank- en productiebedrijf betreffen in een wat ander daglicht ziet dan de meeste mensen om hem heen of verder van hem afstaande  - volgens wetten die nooit besproken worden bevordert de maatschappelijke consumptie de maatschappelijke productie - het is vrijwel onmogelijk zich te onttrekken aan sociaal-economische wetten -

- dat vermogen in een ander daglicht te bezien wat nochtans door een gelijk volume wordt gekenmerkt werd en wordt nog wel eens aan een investeringsmagnaat als een Howard Hughes toegeschreven maar er wordt gezegd dat er sinds het aantreden van de regering Trump ook in de States veel is veranderd  ||**

zinnebeeldige mythologische vertelling:
de centaur Chiron onderwijst de jonge Acchiles
in de kunst van het boogschieten -

'uit de tijd dat het geld nog aan de bomen groeide'

voor inlichtingen: Athene - National Museum

- 19e eeuwse gravure -
- niets mee mis - 
- kunstuitingen nooit personifiëren -

Dd is altijd erg geïnteresseerd in het werk van Rachmaninoff - hier een prelude
_______________________________________________________

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wat er wel uit moet springen

erfenis/ héritage

« Il n'y a pas des chez-nous par hasard, il n'y a que des rendez-vous. »   Paul Eluard. << niets tussen mense...

een schrijver loopt altijd achter de feiten aan